Project Manager, Operational Excellence

Vi söker nu en medarbetare till Ambeas program för Operational Excellence. Operational Excellence  är ett strategiskt effektiviseringsinitiativ inom Ambea. Vi driver och utvecklar produktivitetsförbättringar från strategi till effekthemtagning och utmanar kontinuerligt processer och kostnader för att öka lönsamhet och kvalitet.

Du kommer att arbeta i en projektorienterad roll där du tillsammans med Ambeas affärsområdes- chefer ansvarar för att identifiera utvecklings- och förbättringspotentialer inom den rörligakostnadsmassan och utifrån dessa potentialer driver program för kontinuerliga kvalitets- och produktivitetsförbättringar. Du kommer även att driva utvecklingen av professionell kategoristyrning och performance management kopplat till koncernens strategiska inköpsarbete av indirekta kostnader. Din roll är omväxlande och utmanande med många fokusområden och med ett tvärfunktionellt ansvar för att driva och utveckla effektiviseringsinitiativ för att nå våra mål och öka vår produktivitet.

Vår Operational Excellence organisation består av tre medarbetare och du kommer att rapportera till chefen för Operational Excellence .

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Operativt driva värdeskapande projekt från start till implementering
  • Stödja affärsområdeschefer med initiativ och program för att leverera kontinuerliga produktivitetsförbättringar
  • Identifiera, rekommendera och implementera nya processer för kostnads-/kvalitetsförbättringar inom personalkostnadsmassan
  • Definiera och verkställa implementation av strategiskt valda inköpskategorier med både behov, pris/avtal och inköpsbeteende
  • Utveckla ”best-in-class”-rapportering och måluppföljning av kvalitetsförbättringar, effektivisering och besparingar inom Operational Excellence programmet
  • Supportera ledningen med rapporter och ad hoc-analyser

Din profil

För att åstadkomma hög kvalitet och lägre totalkostnad krävs god analytisk förmåga, kreativitet och ett fokus på att implementera och följa upp resultat. Som person har du goda sociala egenskaper, en genuin affärsförståelse och en förmåga att se helheten. Vi tror att du är civilekonom och/eller civilingenjör med cirka 2-4 års erfarenhet av management consulting, finansiell/operationell analys, business controlling eller motsvarande.

Om Ambea:

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea är noterat på Nasdaq Stockholm.

Ambea omsätter idag 5,6 miljarder och är verksam i en sektor med mycket stark tillväxt.

Ambea har över 450 enheter över hela Sverige och på flera ställen i Norge. Ambea har cirka 14 000 medarbetare. Bolaget grundades 1996 och har huvudkontor i Solna.

I Sverige bedrivs verksamheten under namnen Nytida, Vardaga, Lära samt Bemanning. Ambeas verksamhet i Norge omfattar stöd och boende inom funktionsnedsättning och psykiatri genom företagen Heimta och Vitale.

Ambea ska vara kvalitetsledande i allt vi gör. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget.

*Alla ansökningar kommer att granskas i Augusti och återkoppling till alla sökande sker därefter.  

Snabba fakta
Företag
Ambea
Ort
Stockholm
Anställningstyp
Permanent
Ansvarig konsult
Eoin Laird
Fyll i ditt namn och ladda upp ditt CV.
  • Drop files here or