Interim rekrytering & interimslösningar

När ett behov uppstår måste det gå fort. Vi är specialister på interim rekrytering och interimslösningar inom ekonomi i Stockholm.

Vår konsultprocess Kontakta oss

Interimskonsulter som promenerar i en korridor

Interimslösningar - när det måste gå fort!

Interim rekrytering av managers och konsulter inom ekonomi och redovisning är en utmaning. Våra interimslösningar når framgång genom att vi hela tiden jobbar proaktivt med vårt nätverk av interimskonsulter, och att vi alltid har kandidaterna i fokus. Vårt sätt att tänka och arbeta skapar upp möjligheten för att presentera kvalificerade konsulter för interim rekrytering redan inom 24 timmar. Behöver ditt företag hjälp med interimslösningar för någon av följande roller? Välkommen att vända dig till oss på Finance Recruitment!

Vi kan även presentera ekonomikonsulter och redovisningskonsulter på samma korta tid.

Våra huvudkategorier av interim rekrytering

Vi har två huvudkategorier av interim rekrytering.

  • Interim Managers: Underkonsulter på manager nivå som fakturerar från eget bolag.
  • Ekonomikonsulter: Underkonsulter som går på lönelista från oss på Finance Recruitment.

Vi presenterar alltid den interimslösning som bäst uppfyller ert behov.

Senior interimskonsult med en läsplatta
Ett urval av våra kunder
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Kundlogotyp
Lediga Jobb

Nuvarande konsult- och interimsuppdrag

cheetah-square

Interim Koncernredovisningsekonom

2022-01-17

Internationellt bolag

Stockholm

Interims- & Konsultuppdrag

cheetah-square

Interim Bolagsekonom

2022-01-17

Expansivt bolag i norrort

Stockholm

Interims- & Konsultuppdrag

cheetah-square

Interim Business Controller på deltid

2022-01-14

Ehandelsbolag

Stockholm

Interims- & Konsultuppdrag

cheetah-square

Interim Business Controller fokus mot sälj

2022-01-12

Börsbolag

Stockholm

Interims- & Konsultuppdrag

cheetah-square

Ekonomiassistent

2022-01-11

Företag inom IT branschen

Stockholm

Interims- & Konsultuppdrag

Månadens tillgängliga konsulter

35159

Produktionscontroller/ Projektcontroller

Erfaren Business Controller med mycket erfarenhet av tillverkande och projektdrivna bolag. Konsulten har stor vana av produktkalkylering och utveckling, förbättring och/eller implementering av affärssystem. Konsulten har erfarenhet av olika BI-verktyg, är en mycket avancerad Excel användare och har erfarenhet av SQL-programmering.

Tillgänglighet: Omgående

Systemkunskaper: SAP, IFS, Navision, Agresso, SQL-programmering

Brancherfarenhet: Tillverkande, projektdrivet, telecom, offentlig sektor

Be om offert

Läs mer
34666

Koncernredovisningsekonom

Trevlig och prestigelös person som arbetat med koncernredovisning senaste fyra åren. Personen har verkat i en expansiv koncern som växt från 15 till 60 bolag och arbetat både i Ocra samt Aaro. Har varit koncernredovisningschefens högra hand och dels deltagit i konsolideringen samt upprättat koncernens månads- kvartals- och årsbokslut men även skött moderbolagets redovisning.

Tillgänglighet: Omgående

Systemkunskaper: Ocra, Aaro, SAP, Navision och IFS

Brancherfarenhet: tillverkande, media, redovisningsbyrå

Be om offert

Läs mer
24682

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent med tidigare ansvar för kund – och leverantörsreskontra. Konsulten har arbetat med löpande bokföring, kontoavstämningar, kundfakturering, påminnelsehantering samt inkassoärenden.

Konsulten är väldigt positiv och glad till sitt sätt att vara och drivs av få utvecklas inom redovisning

Tillgänglighet: Omgående

Systemkunskaper: SAP, Navision, Oracle

Brancherfarenhet: Resebranschen, Retail

Be om offert

Läs mer

Vi hjälper till med rätt interimslösning

Vi har interimskonsulter för majoriteten av alla behov inom ekonomi och redovisning. Kontakta oss så skapar vi den interimslösning som passar bäst för dig.

Kontakta oss

Interimslösning betyder flexibilitet

Det har blivit allt vanligare att företag använder sig av en interimslösning, det vill säga konsultlösningar för att lösa tillfälliga behov, särskilt inom ekonomi. Det kan liknas vid att hyra in kompetens för att fylla ett tillfälligt behov.

En interimslösning betyder att ni tar in en erfaren konsult sparar både tid och pengar. Företaget får snabbt någon på plats vid en oväntad frånvaro eller arbetstopp. Ni ökar också flexibiliteten då ni enklare kan dra ner på personal vid vikande efterfrågan. Många företag upplever även positiva effekter när de har haft konsulter på plats, då dessa inte bara täcker ett kortsiktigt behov utan också kan driva igenom långsiktigt fördelaktiga förändringar.

Interimslösningar är vanliga vid:

  • Nyrekrytering
  • Föräldraledighet
  • Sjukdom
  • Arbetstoppar (ex. bokslut)
  • Systemimplementering
  • Börsnotering
  • Förändringsprojekt
Fotavtryck i svart sand

Jag tycker att Finance Recruitment är väldigt bra, top-notch. Jag trivs och kan alltid vända mig till dem om det är något jag behöver.

Christina, Interimskonsult

Vår konsultprocess

Så här ser det ut när vi tillsätter en interim manager eller ekonomikonsult. Vi utgår ifrån en effektiv process och anpassar efter kundens behov.

Löpande intervjuer med konsulter

Intervjuer på generell basis innan behov uppstår Vårt stora nätverk av kandidater är ett tydligt mervärde för dig som kund. Dessa konsulter kan ofta ta ett uppdrag med kort varsel. För att underhålla detta nätverk och kunna leverera när behovet väl uppstår, gör vi dagligen generella intervjuer med kandidater.

Behovsanalys

För att förstå vad ni verkligen behöver, har vi en grundläggande genomgång med rekryterande chef och andra relevanta personer hos er. Därefter fastställer vi en befattningsbeskrivning för det aktuella behovet. Denna befattningsbeskrivning ligger sedan till grund för vårt arbete. I vårt möte ger vi även vår input om marknaden samt vilken typ av kandidat vi tror kan passa för uppdraget.

Sökning av kandidater

När vi vet vad ni behöver, börjar vår sökprocess. I de flesta fall har vi redan några kandidater i åtanke men vi kompletterar alltid med en sökning i vårt kandidatnätverk. Vi intervjuar de kandidater vi finner relevanta utifrån befattningsbeskrivningen. Om ni önskar och finner det väsentligt får kandidaterna även genomföra kompetenstester.

Presentation av kandidater

Med intervjuer och eventuella tester som grund presenterar vi sedan upp till tre relevanta kandidater redan inom 24 timmar. Kandidater presenteras med en sammanfattning avs. erfarenheter, styrkor/svagheter, personlighet samt de kunskaper som är relevanta för det specifika uppdraget. Vi anger även uppgifter om pris och tillgänglighet.

Referenstagning

Vi tar referenser på den eller de kandidater som ni väljer att gå vidare med. I många fall har vi redan arbetat med kandidaten tidigare och har således redan tagit referenser.

Kontraktsskrivning

När ni har bestämt er för en kandidat, skriver vi kontrakt som reglerar de olika delarna i konsultuppdraget.

Uppföljning

Under uppdraget håller vi nära kontakt med både kund och konsult, för att försäkra oss om att allt fortlöper som det ska. Vi är även måna om att sammanfatta uppdraget efter dess slut, för att få kunskap om alls parters upplevelse.

Kontakta oss för hjälp med interim rekrytering och interimslösningar

Behöver du hjälp med en interimslösning?