I koncernen Brimap ingår e-Avrop och Primona som tillsammans är ledande i Sverige inom IT-stöd för offentlig upphandling och digitala inköpsprocesser och omsätter cirka 50 miljoner SEK. IT-tjänsterna är mjukvarubaserade och levereras som en SaaS-tjänst. De över 300 kunderna är till största del upphandlande myndigheter såsom kommuner, kommunala bolag, statliga myndigheter och regioner, men även privata bolag med hög inköpsmognad. Kunderna finns till största del i Sverige, men även i Norge och på Åland.

Koncernbolagen grundades 1999 och har idag ca. 40 medarbetare med kontor beläget i Stocksund och Stockholms city. Det finns möjlighet att arbeta på bägge kontor. 

Om tjänsten:
Vill du vara med på en tillväxtresa där du blir en viktig kugge och där du kommer att få bidra proaktivt till bolagets fortsatta utveckling och framgång? Är du dessutom utvecklingsdriven och är bra på att sätta strukturer samt kan bidra till att utveckla- och effektivisera koncernens administrativa rutiner och processer. Då kan detta vara tjänsten för dig!

Brimap söker en ekonomiansvarig som ska växa in i ett helhetsansvar för ekonomifunktionen samt för de två verksamhetsdrivande dotterbolagen. Du kommer att ha en bred och varierad roll med flera olika ansvarsområden. Du kommer att få möjligheten att växa in i rollen med förväntan att på sikt axla dina uppgifter helt självständigt och vara ensam ansvarig för koncernens ekonomifunktion. Rapportering sker direkt till moderbolagets VD.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Operativ och strategisk ekonomisk styrning
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Periodiseringar
  • Löpande redovisning, fakturering, påminnelsehantering
  • Skatt- och momsdeklarationer
  • Månads- och årsbokslut
  • Års- och koncernredovisning
  • Uppföljning och genomförande av budgetprocessen
  • Likviditetsbudget
  • Analys- och uppföljning av kostnader och intäkter
  • Identifiera förbättringsmöjligheter och arbete med effektivisering och digitalisering av processer

Din bakgrund:
Du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande samt har några års erfarenhet från en liknande roll i mindre bolag. Vi ser det som meriterande om du har en bakgrund inom revision samt har arbetat med affärssystemet Fortnox. Du har även ett gediget intresse för system och dess effektiviseringsmöjligheter och har mycket goda kunskaper i Microsoft Excel.

Som person trivs du i en föränderlig miljö som präglas av tillväxt och entreprenörsanda samt är självgående, prestigelös och strukturerad. Det är också viktigt att du är analytisk och utvecklingsdriven ur ett administrativt samt processdrivet perspektiv. Du har lätt för att ta kontakt mellan olika avdelningar, komma med förbättringsförslag ur ett ekonomiskt perspektiv samt förmågan att tänka proaktivt i takt med att koncernen växer.

Vill du ta nästa steg i din utveckling hos en växande koncern med goda villkor med härliga kollegor som välkomnar nya idéer och ger dig verktyg att lyckas i dina åtaganden? Tveka inte med din ansökan!

Rekryteringen sköts exklusivt av Finance Recruitment som ansvarar för urvalsprocessen. Önskvärd start är så tidigt som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval sker löpande. Anställning sker direkt hos Brimap med 6 månaders provanställning. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kaaling, anna.kaaling@financerecruitment.se

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Dra filer hit eller Välj filer
Publiceringsdatum

2021-02-04

Företag

Brimap AB

Ort

Stockholm

Anställningsform

Permanent

Sektor

Ekonomi & Redovisning

Ansvarig konsult

Anna Kaaling

Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer.

Vad händer nu?

Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

Webbansökan

Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

Kompletterande uppgifter

Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

Telefonavstämning

Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

Kompetensintervju

I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

Tester

Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

Intervju hos arbetsgivare

I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

Referenstagning och bakgrundskontroll

Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

Kontraktsskrivning

Grattis!

Uppföljning med rekryteringskonsult

Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

Vill du veta mer?

Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.