Vi söker nu för kunds räkning en systemintresserad och lösningsorienterad ekonomiassistent till deras leverantörsreskontra. Rollen kommer innebära löpande arbete med hanteringen av leverantörsfakturor samt stor delaktighet i digitaliseringen av deras reskontra. Du kommer bli del av ett team om 3 anställda. Rollen avser en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i nybyggda lokaler intill Mall of Scandinavia i Solna.
Arbetsuppgifter:
• Registrera och hantering av leverantörsfakturor
• Arbete i e-handelssystem
• Utbetalningar
• Avstämning av balanskonton vid bokslut
• First-line support mot verksamheten och kontakt med leverantörer
• Löpande arbete med utveckling av digitala verktyg
Kravprofil:
• Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Ett par års erfarenhet från leverantörsreskontra och löpande bokföring
• God systemvana och intresse
• Erfarenhet från Navision är meriterande
• Tidigare erfarenhet från transaktionsintensiv verksamhet
För att trivas i tjänsten är du förändringsbenägen och är ansvarstagande som person. Du har ett problemlösande förhållningssätt till ditt arbete med förmåga att höja blicken och se helheten.Urval sker löpande, så tveka in med din ansökan! Vid frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Filip Tu, Filip.Tu@talentrecruitment.se eller 0739 10 96 62
Ansökan
Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.