FUND ACCOUNTANT MANAGER TILL PERMIAN ADMINISTRATION AB

 

Permian Administration fortsätter sin fantastiska tillväxtresa och vi söker nu en erfaren Fund Accountant Manager till kontoret i Stockholm.

Som Fund Accountant Manager kommer du ansvara för redovisning, skatt och rapportering för Permians kunder.

Ditt arbete kommer att omfatta kundansvar, utveckling och effektivisering av rutiner och bokföringen, kommunikation och rapportering till myndigheter i nära samarbete med kollegor och kunder. Utbildning och coachning av juniora redovisningskonsulter är en viktig del av arbetet.

Vi söker dig som har minst 5 års relevant erfarenhet inom redovisning, gärna också riskkapital och/eller fondindustrin samt har erfarenhet från IFRS.

 

Arbetsbeskrivning

En roll som Fund Accountant Manager hos Permian innebär:

  • Ansvar för kvalitet och precision i redovisningsleveranser
  • Djupgående inblick i kundens verksamhet, inklusive relevanta avtal som reglerar fonden och tillämpliga lagar/regler.
  • God kompetens inom IFRS och svenska redovisningsprinciper
  • Konsolidering             
  • Samarbeta och vara en sparringpartner för kollegor och kunder inom redovisning, skatt och finansiell rapportering
  • Ansvar för kvalitet och precision i redovisningsleveranser
  • Kompetens inom redovisningshantering av eget kapitaltransaktioner, vinstutdelningar, emissioner, konsolidering, etc.
  • Agera som mentor, utbilda och vägleda mer juniora kollegor
  • Effektivisera och förbättra processer med hjälp av IT lösningar

 

 

Profilbeskrivning

  • Magisterexamen i ekonomi, redovisning eller finans
  • 5+ års erfarenhet av att arbeta med redovisning eller revison inom fondbranschen, eller inom Big4 eller riskkapitalbolag
  • Erfarenhet av svenska och gärna internationella redovisningsstandarder (IFRS) samt operativ och praktisk erfarenhet av bokslut, moms, -skatt-och moms och lagstadgad periodisk rapportering till Finansinspektionen
  • Erfarenhet från koncernredovisning

 

  • Meriterande om du är auktoriserad revisor
  • Erfarenhet från att arbeta med att ge kunder excellent service på ett professionellt sätt
  • Du är en strukturerad, duktig på att sätta processer och trivs med att ha flera projekt igång parallellt
  • Utmärkta kunskaper i tal och skrift i engelska och svenska
  • Du har goda sociala färdigheter och kan anamma Permians värden: vara exakt och utmanande, men också omtänksam.

 

Om Permian

Permian är en snabbväxande och innovativ ledande nordisk fondadministratör med kontor i centrala Oslo och Stockholm. Permiangruppen arbetar med investeringsbolag, riskkapitalfonder och fondförvaltare som tillsammans idag har 100 mdkr under förvaltning fördelade på ett ungefär hundra fonder och investeringsbolag. Som specialist inom fondadministration erbjuder Permian ett brett utbud av experttjänster till nordiska Venture, Private Equity- och riskkapitalbolag, bl.a rådgivning, fondadministration, fondförvaltnings-, förvaringsinstitut- och redovisningstjänster. Målsättningen är att minska de administrativa bördorna för kunderna med expertis, IT verktyg och effektivitet.

Företaget grundades i Oslo för snart 10 år sedan och idag är vi 50 personer på plats i Stockholm och Oslo.

 

I denna rekrytering samarbetar vi med Finance Recruitment, intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande.
Ansök via ”ansök-knappen” på www.financerecruitment.se eller kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Svensson på caroline.svensson@financerecruitment.se.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 40 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-07-01

    Företag

    Permian

    Ort

    Stockholm

    Anställningsform

    Permanent

    Sektor

    Bank, Finans & Försäkring

    Ansvarig konsult

    Caroline Svensson

    Rekryteringskonsult. Rekrytering av chefer och specialister inom ekonomi

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.