FUND AMINISTRATION MANAGER TILL PERMIAN ADMINISTRATION AB

 

Permian Administration fortsätter sin fantastiska tillväxtresa och vi  söker nu en Fund Administration Manager till deras  kontor i Stockholm.

Som Fund Administration Manager hos Permian kommer du att ha en central roll inom områdena fondadministration, rådgivning och account management med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ansvara för ett flertal av bolagets kunder, både innan produktion, leverans och försäljning.

Vi söker dig som har 5–15 års erfarenhet av att arbeta mot riskkapital- och fondbranschen i en roll som revisor, controller eller rådgivare inom financial eller transaction services.

Arbetsbeskrivning

En roll som Fund Administration Manager hos Permian innebär:

  • Account Management; totalansvaret for Permian’s leveranser till kunden
  • Ansvara och leda den dagliga verksamheten för din kundstock och team
  • Koordinera arbetet internt mellan administration- och redovisningsavdelningen för att tillsammans säkerställa regelefterlevnad för Permians kunder   
  • Vara ”spindeln i nätet” mellan bland annat förvaltare, revisorer, advokater, banker och investerare
  • Förbereda kvartalsrapporter, beräkna nyckeltal, ta fram cash-flow och managementrapporter
  • Genomföra kundkännedomskontroller av såväl nya kunder som fondernas investerare
  • Ansvar för praktiska samt operativa uppgifter som att rapportera till olika myndigheter som exempelvis Finansinspektionen och Skattemyndigheten
  • Budget och marknadsansvar för dina kunder
  • Agera som mentor och vägleda mer juniora kollegor
  • Leda workshops för klienter inom fondetablering, struktur, LPA terms och risks/procedurer

Profilbeskrivning

  • Magisterexamen eller motsvarande inom företagsekonomi, redovisning eller finans
  • 5+ års erfarenhet av att arbeta som controller inom fondbranschen, som revisor eller med rådgivning mot financial services inom Big Four
  • Erfarenhet av redovisning, finansiering samt skatt- och momsaspekter avseende fonder och fondförvaltare
  • Önskvärt med erfarenhet av IFRS och konsolidering
  • Erfarenhet av att arbeta med riskkapitalbolag
  • Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikation i både svenska och engelska
  • Ett strukturerat arbetssätt och god social förmåga
  • Du bör ha goda sociala färdigheter och anamma Permians värden: vara exakt och utmanande, men också omtänksam.

Om Permian

Permian är en snabbväxande och innovativ ledande nordisk fondadministratör med kontor i centrala Oslo och Stockholm. Permiangruppen arbetar med investeringsbolag, riskkapitalfonder och fondförvaltare som tillsammans idag har 100 mdkr under förvaltning fördelade på ett ungefär hundra fonder och investeringsbolag. Som specialist inom fondadministration erbjuder Permian ett brett utbud av experttjänster till nordiska Venture, Private Equity- och riskkapitalbolag, bl.a rådgivning, fondadministration, fondförvaltnings-, förvaringsinstitut- och redovisningstjänster. Målsättningen är att minska de administrativa bördorna för kunderna med expertis, IT verktyg och effektivitet.

Företaget grundades i Oslo för snart 10 år sedan och idag är vi 50 personer på plats i Stockholm och Oslo.

I denna rekrytering samarbetar vi med Finance Recruitment, intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande.
Ansök via ”ansök-knappen” på www.financerecruitment.se eller kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Svensson på caroline.svensson@financerecruitment.se.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 50 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-06-30

    Företag

    Permian Aministration AB

    Ort

    Stockholm

    Anställningsform

    Tillsvidare

    Sektor

    Bank, Finans & Försäkring

    Ansvarig konsult

    Caroline Svensson

    Rekryteringskonsult. Rekrytering av chefer och specialister inom ekonomi

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.