Till ett intressant Tech startup som står inför expansionsfas söker vi just nu efter en Interim Ekonomiansvarig med start omgående. Uppdraget förväntas pågå i ca 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Vår kund har tagit fram en mycket intressant egentillverkad produkt som kommer ut till försäljning detta år. Bolaget har nyligen genomfört två framgångsrika crowdfounding samt tagit in kapital genom externa investerare.

Bolaget vill nu ta ekonomin till nästa nivå och göra bolaget redo för en ökad försäljning. I och med att det idag finns externt kapital investerat i bolaget ställer det även krav på mer omfattande rapportering. Redovisningen ligger idag ute på extern redovisningsbyrå och i rollen som Ekonomiansvarig kommer ansvara för kontakten med dem samt vara den som sätter rutiner och processer för ett fortsatt arbete.

I rollen som Interim Ekonomiansvarig kommer du bland annat arbeta med följande:

  • Upprätta rutiner och processer för allt som berör redovisning
  • Upprätta budgetprocess och ta fram mall för budget
  • Arbeta med valutahantering, försäljningen sker i USA och inom EU
  • Hantering av inhemsk och utländsk moms och skatt
  • Göra förberedande arbete till att sätta upp en webshop
  • Identifiera och utse revisor till bolaget

Erfarenheter

  • En bra grund i redovisning
  • Meriterande om du har arbetat i mindre startups
  • Mycket meriterande och du har en bakgrund inom tillverkande bolag
  • Du är van att leda budgetarbete

Då detta är ett tillväxtbolag kommer du troligen arbeta med arbetsuppgifter som varierar i erfarenhetsnivå och du ska vara beredd på att göra jobbet själv.

Uppdraget ska tillsättas omgående och intervjuer kommer ske löpande. Tveka därför inte att skicka in ditt CV omgående. Ansvarig rekryteringskonsult, Carl-Christian Haglund svarar på eventuella frågor.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Dra filer hit eller Välj filer
Publiceringsdatum

2021-02-10

Företag

Tech Startup

Ort

Stockholm

Anställningsform

Interims- & Konsultuppdrag

Sektor

Ekonomi & Redovisning

Ansvarig konsult

Carl-Christian Haglund

Grundare och partner. Interimskonsulter inom ekonomi och redovisning.

Vad händer nu?

Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

Webbansökan

Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

Kompletterande uppgifter

Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

Telefonavstämning

Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

Kompetensintervju

I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

Tester

Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

Intervju hos arbetsgivare

I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

Referenstagning och bakgrundskontroll

Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

Kontraktsskrivning

Grattis!

Uppföljning med rekryteringskonsult

Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

Vill du veta mer?

Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.