Till ett börsbolag söker vi just nu efter en Interim Financial Controller med start februari/mars och som sträcker sig i ca 1,5år. Vår kund är ett stabilt börsbolag inom sin nisch och har sitt huvudkontor i Stockholm city.

I rollen som Interim Financial Controller kommer du i huvudsak arbeta med extern och intern rapportering med fokus på finansiell rapportering samt projektuppföljning. Du kommer ansvara för delårsrapporter inklusive textproduktionen.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för delårsrapport
  • Ansvarig för projektrapportering för extern rapportering
  • Kvartalsvis genomgång med regionchefer och insamling av data
  • Ansvara för produktion av delårsrapport både svenska och engelska
  • Upprätta presentationsmaterial

Erfarenhet:

  • Minst 7 års relevant erfarenhet inom controlling och finansiell rapportering
  • Mycket meriterade med erfarenhet från börsbolag
  • Mycket god förståelse för redovisning
  • Mycket goda kunskaper i Excel och Power Point
  • God vana att skriva finansiella texter samt ta fram finansiella presentationer

Som person har du en mycket god analytisk förmåga, du är driven och proaktiv samt att du är van att arbeta självständigt. Är du dessutom väldigt processorienterad så är det ett plus.

Hör av dig till så berättar vi mer om uppdraget.

Sökord: Financial Controller, finansiell rapportering, årsredovisning, textproduktion

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Dra filer hit eller Välj filer
Publiceringsdatum

2021-02-03

Företag

Börsbolag

Ort

Stockholm

Anställningsform

Interims- & Konsultuppdrag

Sektor

Interim

Ansvarig konsult

Carl-Christian Haglund

Grundare och partner. Interimskonsulter inom ekonomi och redovisning.

Vad händer nu?

Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

Webbansökan

Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

Kompletterande uppgifter

Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

Telefonavstämning

Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

Kompetensintervju

I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

Tester

Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

Intervju hos arbetsgivare

I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

Referenstagning och bakgrundskontroll

Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

Kontraktsskrivning

Grattis!

Uppföljning med rekryteringskonsult

Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

Vill du veta mer?

Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.