Är du vår nästa interimskonsult?

Är du flexibel, driven och självgående? Då kanske du är vår nya interimskonsult.

Frihet att välja själv
Som konsult hos oss erbjuds du utmanande karriärmöjligheter hos attraktiva uppdragsgivare i olika verksamheter. Att jobba som interimskonsult kan vara både varierande och stimulerande. Vi försöker alltid matcha det som är viktigt för dig som interimskonsult.

Konsultyrket ger dig en chans att bredda din kompetens. Om du som är ny i konsultrollen eller du som erfaren konsult vill ha ett mer varierat arbete har du en möjlighet att testa nya positioner och se nya arbetsplatser. Vi letar även erfarna kandidater med kompetens till våra mer specialiserade uppdrag. Du har alltid en möjlighet att arbeta med de uppdragen du gillar och det som passar dig.

Våra konsultroller
Våra huvudkategorier är Interim Managers och Ekonomikonsulter. Interim Managers är underkonsulter på manager nivå som fakturerar från eget bolag. Ekonomikonsulter är underkonsulter som går på lönelista från oss.

För tillfället söker vi särskilt dig som är intresserad av controlleryrket. Vi erbjuder interimslösningar för många olika roller inom controlleryrket, både juniora och seniora och arbetar med positioner inriktade både finansiellt och verksamhetsövergripande.

Två av de vanligaste tjänsterna hos oss är Financial Controller och Business Controller. Här har du som konsult ofta en nyckelroll på många verksamheters ekonomiavdelning. Arbetsuppgifter innefattar bland annat upprättande av årsredovisning, samordning av bokslut, analys och uppföljning av resultat, budgetering och månadsrapportering. Om behovet blir mer permanent är det många gånger möjligt att senare övergå till en fullständig rekrytering av controller.

Vem är du?
Vi ser dig som har det lätt att snabbt sätta sig in i en verksamhet och nya arbetsuppgifter. Du som person är driven, prestigelös och flexibel.

Vi ser att du har:

  • Universitet- eller högskoleexamen inom ekonomi eller kvalificerad yrkesutbildning
  • Mycket goda Excelkunskaper
  • Erfarenhet av system som SAP, Visma, Agresso och Fortnox
  • Lämplig erfarenhet och kompetens för ditt uppdrag

Vad en organisation söker hos dig som konsult varierar ofta beroende på behov men gemensamt är någon som smidigt kan utföra arbetet. Vi är noga med att du som konsult är kvalificerad för uppdraget.

Din uppgift är i mångt och mycket att underlätta för organisationen. Du ses som självgående och har lätt för att samarbeta. Som konsult bidrar du med nya kompetenser, erfarenheter och influenser på arbetsplatsen.

Att välja oss
Vi har ett team som enbart arbetar med interimsroller. Att ha specialister ger oss möjlighet att snabbt agera vid nya uppdrag, något som är till fördel för dig som kandidat. Vi är proaktiva och lägger stor vikt vid att lära känna våra kandidater innan uppdrag. Våra rekryterare hanterar varje steg från första dialog tills det att ditt interimsuppdrag är genomfört.

Låter detta som något för dig?
Tveka inte att kontakta oss! Oavsett om du är ny i konsultrollen eller har flertalet uppdrag bakom dig ser vi stora möjligheter till ett lyckat samarbete.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 50 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-11-29

    Företag

    Finance Recruitment

    Ort

    Stockholm

    Anställningsform

    Interims- & Konsultuppdrag

    Sektor

    Ekonomi & Redovisning, Interim

    Ansvarig konsult

    Filip Tu

    Associate. Interimskonsulter inom ekonomi och redovisning

    Liknande jobb

    cheetah-square

    Interim Koncernredovisare

    2022-06-21

    Personalintensivt bolag

    Stockholm

    Interims- & Konsultuppdrag

    cheetah-square

    Ekonomiassistent till koncernbolag

    2022-06-21

    Koncernbolag

    Stockholm

    Tillsvidare

    Nordic level group

    Redovisningschef till expansiva Nordic Level Group

    2022-06-20

    Nordic LEVEL Group

    Sundbyberg

    Tillsvidare

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.