Investment Manager till eEquity

eEquity är en aktiv growth investerare med fokus på digitala affärsmodeller i Norden med ambitionen att växa inom Europa. Vi är ett familjärt team om 10 medlemmar som nu önskar växa ytterligare med rekryteringen av en Investment Manager. Vi söker dig med entreprenörsanda och ett genuint intresse för bolag och investeringar som med hjälp av dina tidigare erfarenheter vill vara med och utveckla våra portföljbolag.

Om rollen

  • Bygga finansiella prognosmodeller med resultaträkning, kassaflöde och balansräkningar
  • Förmåga att aktivt kunna bidra till värdeskapande arbete mellan styrelsemöten
  • Utföra adekvata investeringsbedömningar samt bedömning av entreprenörer tillsammans med ledningsgrupper
  • Aktivt bidra till utbyte av kompetens och erfarenhet internt på eEquity samt mellan portföljbolagen
  • Bidra till att finna nya investeringsmöjligheter
  • Ta ansvar för investeringsunderlag
  • Ansvara för utveckling av mer junior personal
  • Vara en god extern representant för eEquity

Profil

  • Du bör ha ett genuint intresse för investeringar och marknaden
  • Solida kunskaper inom finansiell modellering och analys
  • 6-10 års erfarenhet av M&A, Corporate Finance, Investment Banking, Management Consulting eller annan investeringsroll
  • Entreprenöriell erfarenhet anses meriterande

Vidare söker vi dig som är nyfiken och ödmjuk och har en naturlig fallenhet för att knyta kontakter och odla relationer

Om eEquity
eEquity har varit aktiva investerare i ett drygt decennium och har hittills gjort 37 plattformsinvesteringar. Vi tror på att jobba nära entreprenörer och fokuserar mycket på värdeskapandeprocessen tillsammans med dem för att på så sätt hjälpa bolagen att nå sin fulla potential.

Läs mer om oss på: https://www.eequity.se

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 40 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-08-26

    Företag

    eEquity

    Ort

    Stockholm

    Anställningsform

    Permanent

    Sektor

    Bank, Finans & Försäkring

    Ansvarig konsult

    Nahrin Anbratt

    Senior rekryteringskonsult. Rekrytering av specialister inom bank och finans

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.