Svensk Bilprovning har funnits sedan 1963 och är sedan 2013 statligt ägda. Med över 100 stationer och ca 550 anställda runt om i landet är bolaget ett av Sveriges mest eftertraktade och framgångsrika besiktningsföretag. Bolaget eftersträvar hög trafiksäkerhet och arbetar kontinuerligt mot en bättre miljö.

Bolaget söker nu en ekonom med ett mycket stort intresse inom IT till huvudkontoret i Sundbyberg som består av 30 härliga kollegor. I rollen är du en länk mellan ekonomi och IT och rapporterar till IT & Ekonomichef. Vi söker dig som har ett starkt tekniskt intresse och som drivs av möjligheten att driva och utveckla egna processer och skapa nya rutiner. Är du van att arbeta strukturerat, analytiskt och har en stark systemvana? Då kan tjänsten vara rätt för dig!

Vi söker dig som har en stabil trygghet i redovisningen och en naturlig fallenhet för att driva tekniska processer.

Arbetsuppgifter & ansvarsområden:

  • Verksamhetsansvarig för systemstöd inom ekonomi
  • Förvaltnings – och utvecklingsansvar av betalprocessen. Kontaktperson mot Klarna och Swish
  • Äga och förvalta företagets pris – och artikelregister i ekonomisystemet
  • Ansvarar för teknisk process samt utveckling kring hantering av betalfiler, matchning av betalningar, inkassohantering, konkurshantering m.m.
  • Delta i projekt och utredningar som påverkar de ekonomiska flödena i organisationen
  • Identifiering och genomförande av förbättringsmöjligheter i ekonomiprocesser
  • Delta i bokslutsarbete
  • Internutbildning
  • Utveckling och uppdatering av rutiner och manualer

Erfarenheter & bakgrund:

  • Ekonomiutbildning (högskola, universitet eller motsvarande YH-utbildning)
  • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning, betalfrågor, avstämningsarbete och delaktighet i bokslut
  • Erfarenhet av IT-stöd för ekonomiprocesser och gärna i en förvaltande roll
  • Kännedom om liknande processer och system (FMCG – och kassaerfarenhet är starkt meriterande)
  • Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV och Microsoft Dynamics 365 Business Central (starkt meriterande)

Som IT-ekonom kommer du att medverka och vara sammanhållande i arbetet med interna och externa processer samt driva projekt inom ekonomi och redovisning. För att trivas i rollen motiveras du av att arbeta med människor och är duktig på att skapa tillit och goda relationer.

Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Tveka inte med din ansökan!
Rekryteringen sköts exklusivt av Finance Recruitment som ansvarar för urvalsprocessen. Önskvärd start är så tidigt som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval sker löpande. Anställning sker direkt hos Svensk Bilprovning med 6 månaders provanställning. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kaaling, anna.kaaling@financerecruitment.se

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 40 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-09-15

    Företag

    Svensk Bilprovning AB

    Ort

    Sundbyberg

    Anställningsform

    Permanent

    Sektor

    Ekonomi & Redovisning

    Ansvarig konsult

    Anna Kaaling

    Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer.

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.