Finance Recruitment rekryterar just nu en löneekonom med inslag av HR administration och ekonomi till AB Alfort & Cronholm. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av löneadministration och trivs i att arbeta självständigt. Drivs du av möjligheten att vara med och påverka interna lön – och HR processer? Då kan rollen som Löneekonom på AB Alfort & Cronholm vara helt rätt för dig!

Som Löneekonom har du ansvaret för Alforts och Alcro Partis lönehantering och därmed förknippade uppgifter. I rollen ansvarar du för administration av HR-relaterade frågor såsom tjänstebilar, företagskort, personalhandbok och löneförmåner. Du kommer vara delaktig i ekonomirelaterade uppgifter, såsom scanning/hantering av fakturor och konteringsarbete. Kontoret ligger i Bromma vid tvärbanan, en hållplats från Alvik.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Hantering av ca. 90 löner (förberedning av underlag, inklusive reseräkningar, förmånsvärden tjänstebilar med mera)
  • Rapportering internt och till myndigheter
  • Hålla register/arkiv samt agera support avseende HR-frågor
  • Hantera kontakter med företagets företagshälsovårdspartner
  • Innehållsansvarig för bolagets personalhandbok
  • Distribution av relevant personalinformation via Intranät
  • Ansvarig för att underhålla och vidareutveckla personalförmåner
  • Administration av tjänstebilar, företagskort
  • Bistå vid visst ekonomiarbete relaterat till fakturahantering, såsom scanning och kontering
  • Löpande utveckla, effektivisera och digitalisera arbetet inom ovanstående områden

Vad vi söker:

  • Du är snabblärd, noggrann och har ett högt eget driv
  • Du kan strukturera och prioritera rätt mellan arbetsuppgifter
  • Service och god samarbetsförmåga kommer naturligt för dig
  • Du kan kommunicera tydligt både internt och externt

Krav:

  • 2–4 års erfarenheter av liknande arbetsuppgifter
  • Relevant utbildning inom lön och/eller ekonomi (Högskola eller motsvarande YH-utbildning)
  • Kunskap inom fakturahantering
  • Kunskap inom AGDA (meriterande)

Startdatum:
Q1 2022 

Plats:
Bromma

Denna rekrytering sköts exklusivt av Finance Recruitment som sköter urvalsprocessen. Anställningen sker direkt hos AB Alfort & Cronholm med 6 månaders provanställning. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kaaling, anna.kaaling@financerecruitment.se alt. 070 – 816 14 27.
Urval sker löpande, så tveka inte med din ansökan.

Om företaget:
Alfort har en anrik, lång historia sedan 1906. Från renodlad färgleverantör och fabrikant till att idag driva och utveckla egna varumärken – samt tillhandahålla och sälja kända och efterfrågade varumärken. Bra produkter för hus, hem och trädgård. Exempel på våra varumärken är ”Mäster” (måleriverktyg), ”QPT” (Måleriverktyg) och ”Fixor” By Nitor (utekem, innekem, poolkem, textilfärg m.m.) För mer information, titta gärna in på www.alfort.se

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 50 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-11-04

    Företag

    AB Alfort & Cronholm

    Ort

    BROMMA

    Anställningsform

    Tillsvidare

    Sektor

    Ekonomi & Redovisning

    Ansvarig konsult

    Anna Kaaling

    Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer

    Liknande jobb

    cheetah-square

    Ekonomiassistent

    2021-12-07

    IT, hellhetslösning

    Kista

    Interims- & Konsultuppdrag

    Bactiguard

    Business Controller

    2021-12-06

    Bactiguard

    Stockholm

    Tillsvidare

    cheetah-square

    Hyresadministratör till Fastighetsbolag i City

    2021-12-06

    Fastigheter

    Hötorget

    Tillsvidare

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.