Vi söker nu för vår kund Team Olivias räkning en noggrann, strukturerad och förändringsbenägen redovisningsansvarig. Team Olivia fortsätter att växa både organiskt samt via förvärv och behöver därför nu att förstärka med en erfaren redovisningsansvarig som i enighet med SSC Team Ekonomis processer och rutiner vill bidra med effektivisering och förbättringar av dess redovisning.
Som redovisningsansvarig kommer du ansvara för att hands-on upprätta bokslut, årsredovisningar, moms och skattedeklarationer samt att delta i budget- och prognosprocessen för ett antal bolag. Rollen är placerad på huvudkontoret i Danderyd och rapporterar till Chefen för SSC Team Ekonomi.

 

Urval av arbetsuppgifter:

  • Ansvar för att upprätta bokslut, årsredovisningar samt moms och skattedeklarationer för ett antal bolag
  • Delta i budget och prognos tillsammans med VD och business controller
  • Ansvar för kundkontakter och vara kontaktpunkten för koncernekonomi, controllers, revisorer, myndigheter och andra kontaktytor intern och externt i organisationen
  • Stödja intern och externt avseende redovisnings- och skattefrågor vid behov utbilda bolagets anställda
  • Ansvar för att alla konton blir korrekt avstämda varje månad och upprätta skattedeklarationer för moms, pensioner, samt analys av lönekostnader
  • Säkerställa kvalitet och att deadlines hålls samt att följa upp internkontroll

 

Din profil:

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning redovisning och har minst 3–5 års erfarenhet från en liknande tjänst

  • Du ska kunna arbeta självständigt i din roll samt vara van att jobba mot deadlines i en föränderlig miljö som stundvis präglas av ett högt tempo
  • Du har arbetat med kvalificerad redovisning och du får gärna bidra med idéer kring hur redovisningsprocessen kan effektiviseras och utvecklas
  • Du har mycket goda kunskaper om de svenska redovisningsreglerna och erfarenhet av IFRS är meriterande
  • Du är van användare av Excel och systemerfarenhet från AX samt Mercur är meriterande
  • För denna roll ser vi även att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat

 

Rekryteringen sköts exklusivt av Finance Recruitment som ansvarar för urvalsprocessen. Önskvärd start är så tidigt som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval sker löpande. Anställning sker direkt hos Team Olivia AB med 6 månaders provanställning. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Kleiner, charlotta.kleiner@financerecruitment.se

 

 

 

Om Team Olivia

Team Olivia är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som består av uppåt 60 dotterbolag med en omsättning på drygt 4 miljarder kronor som erbjuder tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi finns representerade på ca 200 platser i Sverige, Norge och Danmark och i koncernen arbetar uppåt 13 000 medarbetare. Team Olivias ledord är Kunskap och Känsla. Vår gemensamma plattform är en humanistisk värdegrund. Vi skall genom ständig kompetensutveckling förstå kundens behov och leverera det vi utlovat med hög kvalitet. Läs gärna mer på www.teamoliviagroup.se

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 50 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-12-15

    Företag

    Team Olivia AB

    Ort

    Danderyd

    Anställningsform

    Tillsvidare

    Sektor

    Ekonomi & Redovisning

    Ansvarig konsult

    Charlotta Kleiner

    Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer

    Liknande jobb

    Niburu Logga

    Finance Director to Nibiru Software

    2022-01-17

    Nibiru

    Stockholm

    Tillsvidare

    cheetah-square

    Redovisningskonsult

    2022-01-14

    Revspec Stockholm AB

    Stockholm

    Tillsvidare

    cheetah-square

    Ekonomiassistent

    2022-01-11

    Företag inom IT branschen

    Stockholm

    Interims- & Konsultuppdrag

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.