För vår kunds räkning som är ett multinationellt bolag inom affärssystem söker vi nu en redovisningsekonom med fokus på leverantörsreskontran med placering i city. Du kommer ingå ett team på totalt tre personer och rapporterar till redovisningschefen.

Tjänsten är ett hyrköps-upplägg där man är konsult i 6 månader som sedan över går till en tillsvidareanställning direkt hos kund.

Arbetsbeskrivning:

  • Självständigt ansvara för koncernens 6 dotterbolag och dess leverantörsreskontraflöden från ax till limpa
  • Stämma av 10-tal bankkonton samt tillhörande balanskonton vid månadsbokslutet
  • Stora kontaktytor både internt och externt med chefer, säljare, projektledare samt kunder i fakturafrågor
  • Delta aktivt i att förbättra reskontraflödet med effektiviseringsarbeten inom olika systemlösningar

Vem är du?
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning gymnasieekonom eller motsvarande,  med några års erfarenhet av självständigt arbete med leverantörsreskontra. Fakturaflödet är komplex varför du har förståelse för hela flödet och "affären". Vidare har du goda kunskaper i Excel och erfarenhet från minst stort ekonomisystem. De system du kommer att arbeta i främst är NetSuite (ERP) samt PaletteOnline (AP). Meriterande om du har erfarenhet av IT branschen. Som person är du strukturerad, noggrann och du håller deadlines. Du kan ta egna initiativ och är analytisk lagd så att du ser och tar tag i saker som behöver förbättras alternativt förändras

Intresserar denna roll dig? Ansök i så fall omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via ”ansök-knappen” på www.financerecruitment.se eller kontakta ansvarig rekryteringskonsult Filip Tu på 0739109662.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Dra filer hit eller Välj filer
Publiceringsdatum

2021-04-23

Företag

IT

Ort

Stockholm

Anställningsform

Interims- & Konsultuppdrag

Sektor

Ekonomi & Redovisning, Interim

Ansvarig konsult

Filip Tu

Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer.

Vad händer nu?

Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

Webbansökan

Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

Kompletterande uppgifter

Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

Telefonavstämning

Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

Kompetensintervju

I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

Tester

Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

Intervju hos arbetsgivare

I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

Referenstagning och bakgrundskontroll

Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

Kontraktsskrivning

Grattis!

Uppföljning med rekryteringskonsult

Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

Vill du veta mer?

Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.