Svea Solar är en av Europas största aktörer inom solenergi med en vision att vara den ledande kraften i Europa i omställningen till ett 100% förnybart energisystem. Solcellsmarknaden är en starkt växande bransch med ytterst goda framtidsutsikter, där vi på Svea Solar erbjuder ett komplett ekosystem av produkter från solceller, batterier, laddboxar till bilar samt el-avtal som gör våra kunder självförsörjande.
För oss är det viktigt att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak och en utvecklande vardag där du som anställd får chansen att vara med och påverka. Du kan förvänta dig en ung, rolig och innovativ arbetsmiljö där alla strävar mot ett gemensamt mål - att nå ett hållbart samhälle. En modig och ödmjuk gemenskap genomsyrar hela organisationen.

Arbetsuppgifter
Vi på Svea Solar befinner oss i en hyper-tillväxt och är nu i behov av förstärkning till vår ekonomiavdelning. I rollen som redovisningsekonom kommer du ingå i ett team av 12 personer. Svea Solar är en internationell koncern där du i huvudsak kommer att arbeta med våra bolag i Tyskland, Nederländerna och Belgien samt Spanien. Leverantörs- och kundreskontraarbetet utförs av team på plats i Nederländerna respektive Spanien. De har även hand om inköps- och säljorder, samt bokför banktransaktioner.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Löpande bokföring.
  • Månadsavstämningar.
  • Periodiseringar.
  • Kontroll, uppföljning och sammanställa månatliga rapporter för resultat- och balansräkningar.
  • Ständigt förbättrande av processer och arbetssätt.
  • Kontakter och samordning med lokala samarbetspartnerns gällande skatteredovisning, deklarationer och årsredovisning.
  • Arbetsuppgifter och ansvarsområden kan utvecklas i takt med dig. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Sollentuna, norr om Stockholm.

Vem är du?
För att trivas i rollen som redovisningsekonom hos oss är du en person som tycker om utmaningar och vill ta eget ansvar samtidigt som du är prestigelös nog att stötta och hjälpa dina kollegor när behov uppstår. I ditt arbete tycker du om ordning och reda och motiveras av att vara en del av vårt företag. Vi tror även att du är självgående, noggrann, kommunikativ och trygg i din roll.

Kvalifikationer:

  • Vi söker dig som arbetat självständigt i flera år. Du har erfarenhet av att göra månadsbokslut, avstämningar och att sammanställa rapporter. Du får gärna ha jobbat med rapportering i en koncern i en internationell miljö.
  • Du har god Excel- och systemvana
  • Du har relevant utbildning och erfarenhet inom redovisning
  • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
  • Övrigt meriterande:
  • Erfarenhet av Microsoft NAV / Business Central.
  • Koncernavstämningar / intercompany-avstämningar
  • Erfarenhet av projektredovisning
  • Erfarenhet av internationellt arbete

Intresserad?
Ta chansen nu och var med och led utvecklingen mot ett förnybart Sverige med Svea Solar. Skicka gärna in ditt CV samt personligt brev. Vi önskar att du i ditt personliga brev skriver just varför du skulle passa in i denna roll. Rekryteringen sköts exklusivt av Finance Recruitment som ansvarar för urvalsprocessen. Önskvärd start är så tidigt som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval sker löpande. Anställning sker direkt hos Svea Solar med 6 månaders provanställning. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kaaling, anna.kaaling@financerecruitment.se
Vi använder oss av Veriferas kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Svea Solars värdegrund.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Max filstorlek: 40 MB, Max antal filer: 5.
      Dra filer hit eller Välj filer
    • Hidden
    Publiceringsdatum

    2021-06-22

    Företag

    Solcellsbranschen

    Ort

    Sollentuna

    Anställningsform

    Permanent

    Sektor

    Ekonomi & Redovisning

    Ansvarig konsult

    Anna Kaaling

    Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer.

    Vad händer nu?

    Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

    Webbansökan

    Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

    Kompletterande uppgifter

    Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

    Telefonavstämning

    Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

    Kompetensintervju

    I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

    Tester

    Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

    Intervju hos arbetsgivare

    I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

    Referenstagning och bakgrundskontroll

    Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

    Kontraktsskrivning

    Grattis!

    Uppföljning med rekryteringskonsult

    Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

    Vill du veta mer?

    Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.