favicon (5)

HYRA EKONOMIASSISTENT

Ekonomiassistent - en operativ nyckelroll 

Vi på Finance Recruitment gör det enkelt för dig och ditt företag att hyra en ekonomiassistent och snabb få in en kvalificerad person för att täcka både korta och långsiktiga behov. Vi har lång erfarenhet av att rekrytera kandidater till olika funktioner på ekonomiavdelningar och kan erbjuda en precis och snabb rekryteringsprocess. Vi är:

Personliga – en person sköter hela bemanningsprocessen och kontakten med dig som kund

Snabba – vi lovar att presentera kandidater inom 24 timmar

Flexibla – vi kan snabbt möta behovet om efterfrågan förändras

Specialister – vi arbetar bara med bemanning för ekonomi och redovisning

Lediga jobb

Hyr in spetskompetens - både för planerade och plötsliga vakanser

Arbete på en ekonomiavdelning är ett lagarbete med tydlig rollfördelning. Saknas en medarbetare ökar arbetsbördan för de andra och ekonomiavdelningens funktion riskerar att tappa tempo, noggrannhet och kompetens. En ekonomiassistent har en operativ nyckelroll i att samla in data, sköta administration och bistå i bokslutsprocesser. Att snabbt kunna hyra in en ekonomiassistent när ett behov uppstår är därför viktigt. Vi på Finance Recruitment kan inom 24 timmar presentera kandidater som matchar de behov ditt företag har. Vi hjälper kunder att fylla vakanser som uppstår av sjukskrivningar, ledigheter, utdragna rekryteringar eller under arbetsintensiva perioder.

Kontakta oss Att anlita oss

Ekonomiassistent – en viktig lagspelare

Uppgiften som ekonomiassistent ställer krav på snabbhet, noggrannhet och bredd. En väl fungerande ekonomifunktion har nästan alltid skickliga ekonomiassistenter som är väl införstådda i sin uppgift och skickligt levererar rätt stöd till sina kollegor. Kännetecknande för framgångsrika ekonomiassistenter är att de är:

  • Proaktiva
  • Stresståliga
  • Kommunikativa
  • Analytiska
  • Strukturerade

 

 

Sveriges bästa ekonomiassistenter att hyra finns i vårt nätverk

Finance Recruitment har genom åren matchat över 1400 kandidater till olika roller inom ekonomi. Den erfarenheten ger oss inte bara trygghet i att veta när en kandidat är rätt för en tjänst. Det har också skapat ett nätverk av skickliga ekonomer som vi med precision kan koppla samman med olika uppdrag. För att hitta den kandidat du och ditt företag behöver arbetar vi efter en tydlig process.

  • Löpande intervjuer med konsultprofiler
  • Behovsanalys och rekommendation
  • Sökning av konsulter
  • Presentation av konsultprofiler
  • Referenstagning
  • Kontraktsskrivning
  • Uppföljning

 

Bemanning – administration: Processen

Vår bemanning grundar sig i en välutformad och genomarbetad bemanningsprocess som kännetecknas av effektivitet och flexibilitet. Vid bemanning inom administration inleds processen vanligtvis av att vi tar emot uppdraget från er. Vi gör löpande uppföljningar under hela processen och även efter det att tjänsten har blivit tillsatt. För oss är det viktigt att hålla nära och kontinuerlig kontakt med er för att ni ska känna er nöjda med bemanningen.

Löpande intervjuer med konsulter

Intervjuer på generell basis innan behov uppstår Vårt stora nätverk av kandidater är ett tydligt mervärde för dig som kund. Dessa konsulter kan ofta ta ett uppdrag med kort varsel. För att underhålla detta nätverk och kunna leverera när behovet väl uppstår, gör vi dagligen generella intervjuer med kandidater.

Behovsanalys

För att förstå vad ni verkligen behöver, har vi en grundläggande genomgång med rekryterande chef och andra relevanta personer hos er. Därefter fastställer vi en befattningsbeskrivning för det aktuella behovet. Denna befattningsbeskrivning ligger sedan till grund för vårt arbete. I vårt möte ger vi även vår input om marknaden samt vilken typ av kandidat vi tror kan passa för uppdraget.

Sökning av kandidater

När vi vet vad ni behöver, börjar vår sökprocess. I de flesta fall har vi redan några kandidater i åtanke men vi kompletterar alltid med en sökning i vårt kandidatnätverk. Vi intervjuar de kandidater vi finner relevanta utifrån befattningsbeskrivningen. Om ni önskar och finner det väsentligt får kandidaterna även genomföra kompetenstester.

Presentation av kandidater

Med intervjuer och eventuella tester som grund presenterar vi sedan upp till tre relevanta kandidater redan inom 24 timmar. Kandidater presenteras med en sammanfattning avs. erfarenheter, styrkor/svagheter, personlighet samt de kunskaper som är relevanta för det specifika uppdraget. Vi anger även uppgifter om pris och tillgänglighet.

Referenstagning

Vi tar referenser på den eller de kandidater som ni väljer att gå vidare med. I många fall har vi redan arbetat med kandidaten tidigare och har således redan tagit referenser.

Kontraktsskrivning

När ni har bestämt er för en kandidat, skriver vi kontrakt som reglerar de olika delarna i konsultuppdraget.

Uppföljning

Under uppdraget håller vi nära kontakt med både kund och konsult, för att försäkra oss om att allt fortlöper som det ska. Vi är även måna om att sammanfatta uppdraget efter dess slut, för att få kunskap om alls parters upplevelse.

Kontakta oss för hjälp med bemanning inom administration

Varför anlita Finance Recruitment?

Lång erfarenhet av att rekrytera specialister

Vi på Finance Recruitment har tillsatt över 1000 specialister inom ekonomi, bank och finans i Stockholm.

Läs mer här

Behöver du permanent rekrytering?

Rekrytering inom Ekonomi och Finans

Vi rekryterar både seniora och juniora roller inom ekonomi, bank och finans.

Läs mer här