Vi söker efter en back office medarbetare till en större koncern i Söderort. Vi söker en redovisningsekonom som gärna vill lära sig treasury. Tjänsten börjar initialt som ett konsultuppdrag med huvudsakligt syfte att övergå till en fast anställning om bägge parter trivs med varandra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Överföringar och betalningar
  • Derivatavstämning
  • Supportera i befintliga projekt
  • Bokföring och redovisning
  • Bokslut, avstämningar bankkonton och balanskonton
  • Systemadministration
  • Förekommande ad hoc-uppgifter
  • Bygga upp treasury-funktionens arbetssätt och rutiner
  • Cash Management

Kravprofil:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av arbete med Treasury (högst meriterande)
  • Tidigare arbetat med ovan beskrivna uppgifter
  • Erfarenhet av FX och derivat (meriterande)
  • Erfarenhet av att sätta upp rutiner och processer
  • Mycket god systemvana
  • Goda kunskaper i Excel
  • Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt

 

Startdatum:
15 maj - 1 juni 2021

 

För den här rollen söker vi en analytisk, noggrann, strukturerad, kommunikativ och driven person som trivs i en snabbföränderlig miljö. Du gillar att sätta rutiner och processer och du tar gärna tar egna initiativ.

För att veta mer om tjänsten och företaget får du gärna skicka in din ansökan och ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult Anna Kaaling på 070 816 14 27 alt. anna.kaaling@financerecruitment.se.

Ansökan

Intresserar denna roll dig, ansök omgående då intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan.

  • Dra filer hit eller
    Dra filer hit eller Välj filer
Publiceringsdatum

2021-04-08

Företag

Global koncern

Ort

Stockholm

Anställningsform

Interims- & Konsultuppdrag

Sektor

Ekonomi & Redovisning

Ansvarig konsult

Anna Kaaling

Senior rekryteringskonsult. Rekrytering och konsultlösning av ekonomer.

Vad händer nu?

Efter din ansökan följer några standardiserade steg i rekryteringsprocessen. När du har skickat in din ansökan så kommer vi ta kontakt med dig när det är dags för nästa steg. Vi anpassar alltid processen utifrån de aktuella förutsättningarna. Vid konsultuppdrag kan det gå mycket fortare.

Webbansökan

Du skickar in dina viktiga dokument som CV och personligt brev via www.financerecruitment.se. Det här steget är nu klart!

Kompletterande uppgifter

Vi kommer att skicka ett kort frågeformulär till dig inom några dagar där vi ber dig fylla i uppgifter som gör det lättare för rekryterarna att bedöma din profil och kompetens.

Telefonavstämning

Om rekryteraren bedömer att din profil är intressant för uppdraget så kommer du bli kontaktad för en kort avstämning per telefon.

Kompetensintervju

I detta steg blir du kallad till en kompetensbaserad djupintervju tillsammans med ansvarig rekryterare.

Tester

Personlighetsbedömning samt eventuella kunskaps- och begåvningstester.

Intervju hos arbetsgivare

I det här steget har du blivit utvald (ofta tillsammans med ett antal övriga kandidater) att träffa vår slutkund och din potentiella nya arbetsgivare för intervju.

Referenstagning och bakgrundskontroll

Här kontaktar vi de referenser som du har angivit i rekryteringsprocessen. Vi genomför också en bakgrundskontroll som presenteras för arbetsgivaren.

Kontraktsskrivning

Grattis!

Uppföljning med rekryteringskonsult

Våra rekryteringskonsulter följer alltid upp med kandidaterna efter avslutad process.

Vill du veta mer?

Finance Recruitment är ett specialistbolag fokuserat på ekonomi, bank och finans. Vi ser till att rätt kandidat får rätt uppdrag.