Interimskonsult varumärke

Rätt uppdrag ska finnas vid rätt tillfälle. Tillsättning av konsulttjänster oavsett nivå är alltid en fråga om timing. Även om det först kan verka svårt så kan du påverka den timingen. Det gör du genom att vårda ditt varumärke.

En uppdaterad profil på Linkedin i all ära men det finns betydligt mer du kan göra för att vårda ditt personliga varumärke så att du kan konkurrera om de uppdrag du verkligen vill ha som konsult. Jens Bergsten arbetar med interimstillsättningar på Finance Recruitment:

– Det viktiga för mig i mitt arbete är inte hur många kandidater jag har i min bank utan hur många jag har relevant information om. Det ansvaret ligger både på mig och dig som konsult. Och det är mycket du kan göra för att sticka ut och putsa ditt eget varumärke.

Jens Bergstens tips för att bygga ditt varumärke som konsult

  • Var kommunikativ och proaktiv. Meddela mig och andra förmedlare när du är kontrakterad och när det uppdraget tar slut.
  • Utnyttja dina kunskaper på rätt sätt. Leverera alltid det du ska.
  • Bygg på dina kunskaper och se till att folk vet om det.
  • Var lojal. Slutför alltid de uppdrag du tar dig an på ett professionellt sätt.
  • Vårda ditt nätverk. Konsultvärlden är inte så stor, referenser tas inte sällan informellt, ju fler som talar gott om dig desto bättre.

Christian Steinbeck, senior interimskonsult

"Jag tycker att man som konsult borde vara aktiv i att vårda relationer. Man måste våga säga ifrån, våga diskutera vad som borde göras och vad som inte borde göras. Det är en utmaning med konsultrollen. Och även om vi kommer via något konsultbolag så är du fortfarande dig själv och ditt eget varumärke."

Läs hela intervjun

Christian Steinbeck
Carl Barkestam profile
Carl Barkestam

Marknadsansvarig

Liknande nyheter

Medarbetare
News
EN
Nyheter
SV
Nyheter
SV

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Finance Recruitment Sweden AB, orgnr. 556968-6552 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata